Intelligente studerende og senge hos LINAK A/S

Projekt mellem SDU og LINAK A/S knytter bånd mellem universitetet og det sønderjyske erhvervsliv

Lokale Nyheder:  2. februar 2017

Hos LINAK bestræber vi os hele tiden på at forbedre os, og en af vores helt store værdier er, at vi skal være innovative. Samtidig sætter vi også stor pris på det gode partnerskab – så hvorfor ikke kombinere de to ting?

Fredag den 20.januar kunne fire grupper fra kandidatoverbygningen Innovation & Business på SDU, Alsion, fremlægge deres tanker om, hvilke funktioner der kan tilføres sengen ved at bruge sensorer, som gør den intelligent og giver værdi for brugeren.

Gruppernes forslag tog alle udgangspunkt i en videreudvikling af eksisterende produkter, men var alligevel meget forskellige. Alle grupperne havde udtænkt nogle koncepter, som var utrolig gennemtænkte.

Det er virkelig fantastisk at se, hvordan de unge studerende har taget opgaven til sig, og hvordan de har tænkt i hele nye baner i forhold til de produkter, vi sidder med til dagligt. Det har helt klart givet os noget inspiration og nogle rigtig gode ideer”, siger Birgitte Holm-Melin, som sidder som produktchef for HOMELINE segmentet på Als og uddyber;

”Alle koncepter havde gode elementer i sig, men når det så blev Mirco Gwozdz, Ying Gao samt Muhammad Waleed Mushtaq der vandt, skyldes det, at deres koncept var enormt interessant, og de havde gjort sig nogle rigtig gode tanker i deres præsentation. Vi skulle blandt andet vurdere grupperne på originalitet, teknisk troværdighed samt forretningsmuligheder, og her var vindergruppen samlet set bedst.”

Hovedpræmien fra European House of Beds.

Hver af de tre personer i vindergruppen fik overrakt et gavekort på en elevationsseng inklusiv madras. En hovedpræmie som var sponsoreret af European House of Beds, som også sad med i dommerkomiteen.

Hele konkurrencen var tænkt som et led i at forstærke båndet i mellem universitetet samt det Sønderjyske erhvervsliv.

Produktchef Birgitte Holm-Melin giver grupperne feedback fra dommerpanelet

Vindergruppen bag projektet