Vores gæst Kerry Rowe, der er farveekspert og indehaver af virksomheden Kerry Rowe Design, LLC, samarbejder med virksomheder om at udarbejde farvepaletter og vælge de rigtige materialer og overflader, så kunderne i højere grad foretrækker virksomhedernes produkter. Hun har en dyb viden om den rolle, som beslutningerne har for, hvordan kunderne opfatter og værdsætter en virksomhed, og hvad farver og materialer skaber af værdi for kunderne.
“Farver er afgørende for forbrugernes beslutninger,” siger Kerry Rowe. “Og hvis et produkt ikke har den rigtige farve, forkaster de fleste forbrugere det intuitivt. Farver er helt afgørende, og derfor er det blevet et stort forretningsområde at følge og forudsige farvetendenser."
Vi tænker måske mere over farverne og deres betydning, efterhånden som vi bliver ældre, men Kerry Rowe forklarer, at processen starter kort efter fødslen. Den første farve, som nyfødte kan opfatte, er rød, og det hænger sammen med vores instinktive overlevelsestrang. Vores købsbeslutninger er blot et af de utallige områder, hvor farver påvirker os.
Hvis farver betyder så meget, skulle man tro, at det var nemt for virksomhederne at få forbrugerne til at købe deres produkter. Men det kan være meget vanskeligt at forudsige tendenser. Til sine kunder sammensætter Kerry Rowe en årlig præsentation om farver og tendenser, og det kan hjælpe virksomhederne til at træffe beslutninger om farver, materialer og overflader. I vores podcast taler hun om tre vigtige tendenskategorier, som ifølge hende umiddelbart påvirker valg af farver og design, og som samtidig påvirker de fremtidige tendenser og en lavere omskiftelighed.
“Vi er på vej væk fra smid væk-kulturen, og det kommer helt utvivlsomt til at påvirke tendensernes holdbarhed - altså hvor hurtigt vi skifter tingene ud,” siger Rowe. “Jeg tror, at modefarverne kommer til at skifte i et langsommere tempo… Vi vil gerne have det nyeste og det bedste, og det går ikke særligt godt hånd i hånd med bæredygtighed.”
Her kan du læse om tre vigtige tendenser, som farveekspert Kerry Rowe lægger vægt på, og hvordan de kommer til at påvirke vores arbejdspladser. Se, læs eller lyt til afsnittet Farvernes magt i designbranchen på den podcastplatform, du foretrækker.
Husk at få den gode ergonomi med hjem fra kontoret!
I den nye virkelighed har mange af os udskiftet kontoret på arbejdspladsen med spisebordet eller en anden hjemmearbejdsplads. Og selvom vi forhåbentlig snart kan komme tilbage på arbejdspladserne igen, så er der ikke tvivl om, at hjemmearbejde også er kommet for at blive. Doktor Mark Benden og Martha Parker fra Texas A&M University Ergo Center har en lang række gode tips til, hvordan du indretter dig godt og løser udfordringerne, når du arbejder hjemmefra - nu og i fremtiden.
Læs mere...