Teknologi & trend

En sund arbejdsdag

Vi tilbringer en tredjedel af vores hverdage på jobbet – det er omkring halvdelen af vores vågne timer. Hvis du gerne vil leve sundt, giver det derfor god mening at have nogle gode vaner i arbejdstiden – og ikke kun i fritiden. På denne side kan du downloade en guide med en række gode råd, facts og opskrifter, så du kan blive inspireret til en sundere dag på jobbet.

I guiden kan du blive klogere på:

  • Hvor længe man skal stå op om dagen ved sit hæve-/sænkebord
  • Hvordan man kommer mere op at stå i løbet af arbejdsdagen
  • Hvordan man finder den rigtige bordhøjde
  • Hvilke fordele der er ved at stå op i stedet for at sidde ned
  • Hvordan du og dine kollegaer kan udfordre hinanden i at stå mere
  • Hvilke små øvelser man kan lave, for at forhindre smerter i skuldre, ryg og nakke
  • Hvilke ting man kan tage med i madpakken for at holde energiniveauet oppe 
Billede af guide 

Download guiden "En sund arbejdsdag"


I guiden kan du bl.a. læse disse fem tips til at komme mere op at stå:

  1. Hæv bordet, hver gang du forlader det – både når du skal hente kaffe, til printeren, på toilettet eller til frokost. Så er bordet hævet, når du kommer tilbage, og du starter automatisk ud med at stå.
  2. Få påmindelser om at stå – find en metode eller software, der passer til dig. LINAK tilbyder flere påmindelsesmuligheder – både en software til computeren, en app og betjeninger med farveindikationer.
  3. Tal med din kollega i stedet for at e-maile – gå skridtene hen til din kollega i stedet for at sende en mail. Måske er du endda så heldig, at din kollega hæver bordet, så I kan snakke i øjenhøjde.
  4. Stå op til møder – prøv at holde et kortere møde stående. Til længere møder kan du sagtens stille dig op bagerst i lokalet – det giver tilmed et energiboost.
  5. Gå en tur i pausen – kan du spise frokost på 20 minutter? Så har du 10 minutter til at gå en tur i nabolaget. Få dine kollegaer med og gå en tur, hvor I får pulsen op og frisk luft. Det giver fornyet energi til at klare eftermiddagen bag skærmen.
6 gode tips fra LINAK til bedre ergonomi i arbejdsdagen play-icon

6 gode tips fra LINAK til bedre ergonomi i arbejdsdagen

Moving is Living play-icon

Moving is Living

Regelmæssig motion er ikke nok play-icon

Regelmæssig motion er ikke nok

Rejs dig op for din sundhed play-icon

Rejs dig op for din sundhed

Har du spørgsmål vedrørende elektrisk aktuatorteknologi?

- Vi kan ikke trylle. Men vi er eksperter i aktuatorteknologi. Inden for det emne må du spørge os om alt.

Tilmelding til LINAK nyhedsbrev

Hold dig opdateret! Følg udviklingen inden for aktuatorteknologi, de aktuelle megatrends, og hvordan vi løser fremtidens globale udfordringer.