Red Dot Design Award til virtuelt LINAK showroom
Et samarbejde mellem LINAK® og deres digitale designpartner, Cadpeople, om at skabe et fordybende virtuelt showroom er blevet hædret med Red Dot Award i kategorien "Brands & Communication Design" under "Digital Solutions".
Red Dot Design Award er en af verdens største designkonkurrencer, som går mere end 60 år tilbage. Hvert år udvælger Red Dot-juryen de mest enestående designs i deres kategorier for innovation, funktionalitet og æstetiske tilgang. Både Cadpeople og LINAK er utrolig stolte af prisen, som anerkender projektets koncept og design – samt det samarbejde, der ligger bag processen.
Fra skjult helt til rampelys
LINAK stod over for udfordringen med at præsentere deres uundværlige, men til tider diskrete produkter. Selv om elektriske aktuatorer spiller en vigtig rolle i at skabe bevægelse og forbedre funktionaliteten på tværs af forskellige applikationer for at forbedre menneskers liv, er de ofte ude af syne i den endelige applikation.
Det primære formål med projektet var at udvikle et innovativt og visuelt fængslende koncept, der ikke kun afslører den bredere sammenhæng og effekt af elektriske aktuatorer fra LINAK, men også viser den sande kundeværdi af disse ofte skjulte produkter.
Det prisbelønnede resultat er et virtuelt showroom, der gør det muligt at fortælle hele historien om LINAK produkterne ved at visualisere dem som integrerede dele i forskellige applikationer i relevante 3D-miljøer.
Målet med vores løsning var ikke blot at vise kunderne vores produkter, men at inddrage dem og vise, hvordan vores tilgang og systemtænkning kan hjælpe dem med at designe og fremstille bedre applikationer.
I et engagerende digitalt showroom er produkterne fast placeret forrest og i centrum for at vise deres funktionalitet, fleksibilitet og kundeværdi.
Styrken ved partnerskab
Cadpeople er naturligvis også glade for anerkendelsen af deres arbejde under den internationalt anerkendte Red Dot designkonkurrence. Det nye showroom styrker omdømmet for LINAK som førende inden for innovation og understreger virksomhedens fokus på at forbedre menneskers liv ved hjælp af bevægelse, og det kan betragtes som et godt stykke arbejde og bevis på et vellykket kreativt partnerskab.
Det er spændende at se den forskel, vi kan gøre for kunderne med en løsning, der gør os i stand til at understøtte deres produkter gennem hele værdikæden.