En NPS-score måler kundeloyalitet ved at se på deres sandsynlighed for at anbefale en given virksomhed. I NPS betragtes en score på mere end 50% som fremragende og en score på mere end 70% som verdensklasse. LINAK® Danmark lander med 56,7% på et meget tilfredsstillende resultat.
”Scoren er et gennemsnit af de fire undersøgelser, vi har kørt over de sidste 2 år. Her har vi spurgt budgetkunder inden for alle segmenter, så det er jo virkelig et resultat, der spænder bredt, og som vi kan være stolte af. For os betyder det enormt meget, at vi kan se, at vores kunder er tilfredse med os som samarbejdspartner”, siger Søren Brøndum Petersen, administrerende direktør hos LINAK Danmark.
Scorer højt på produktkvalitet og pålidelighed
Der er ingen tvivl om, at LINAK Danmarks kunder som udgangspunkt er meget tilfredse, og gerne vil anbefale LINAK som samarbejdspartner til andre. Især den høje produktkvalitet og den daglige support er parametre, der bliver vægtet højt blandt de adspurgte;”Det er klart, at jeg bliver stolt, når jeg ser alle dem, der kommenterer på vores professionelle tilgang til de markeder, vi er på. Hele industrien har været ramt af udfordringer såsom komponentmangel, transportkriser og prisstigninger, og så er det ekstra positivt at se, at vi får stor ros for kommunikationen og supporten til vores kunder i svære perioder,” siger han, og uddyber;
”Jeg tror i virkeligheden, det handler om, at de kan regne med os. Både i forhold til, at de får den kvalitet i vores produkter, som vi lover dem, og at vi er så lokalt forankrede, at vi er nemme at komme i kontakt med. Jeg tror, at det betyder meget, at vi har et datterselskab i det land, de gør forretning i, og at vi taler samme sprog og forstår deres markeder.”
Plads til forbedringer
Det er dog ikke alle adspurgte kunder, der udelukkende har roser til LINAK Danmark, og det gør bestemt ikke noget, for det betyder, at der er noget at arbejde med, siger Søren Brøndum Petersen:
”Vi har adspurgt omkring 80 kunder, og det vil være utopisk at tro, at de alle er lige tilfredse med os. Vi har i løbet af årene haft nogle, der har givet os mellem 0-6 på den 10er skala, de skal vurdere os ud fra, og dem har jeg ringet til for at få en uddybende snak. Det nytter jo ikke noget, at vi spørger dem, hvis vi så ikke kan tåle at høre svaret. Så vi skal hele tiden forholde os nysgerrigt til, hvor det er, de mener, vi kan gøre det bedre, og hvorfor de scorer os, som de gør.” fortæller han.
Næste skridt er at kigge ind i undersøgelsen og udpege de områder, der skal arbejdes med og optimeres fremadrettet i samarbejde med hovedkontoret på Als.

”Undersøgelsen er blevet foretaget i hele verden, og det giver mening, at vi kigger ind i, om der er forbedringspotentialer, der går igen på tværs af grænser. Vi er en virksomhed i konstant bevægelse, og vi gør altid, hvad vi kan, for at optimere der, hvor det giver mening. Og så er det klart, at en NPS-undersøgelse som denne giver et rigtig godt fundament for at kigge ind i, hvor det eventuelt skal være”, siger han afslutningsvist.