Kontakt os her
Teknologi & trend

Til smarte kontorer er desk tracking et must for systemintegratorer og producenter

Hvornår har du sidst tilbragt en hel arbejdsuge udelukkende ved dit bord på kontoret? Sandsynligvis før lockdown. De hybride arbejdsvaner, vi fik under coronapandemien, er kommet for at blive, og derfor er kontorerne nu ofte halvtomme – hvilket betyder, at mange dyre kontorejendomme ligger øde hen.

Moderne, hybrid kontorarbejdsplads med fleksible siddepladser og justerbare kontorborde

Med LINAK® DESKLINE® Desk Tracking System med sensor og Wi-Fi-boks er desk tracking til kontorer blevet endnu nemmere.

Systemet giver både bordproducenter og tredjepartssystemintegratorer mulighed for at tilbyde tilslutningsløsninger til kontorborde fra LINAK-systemer – en ideel løsning til bordbookingsystemer og fleksible arbejdspladser. Det er nemt at implementere og integrere – hvilket forbedrer hverdagen for kunder og slutbrugere.

 

Det smarte kontor er her allerede – og Desk Tracking er vigtigt

Fremsynede virksomheder har allerede indført en mere fleksibel tilgang til disse nye måder at arbejde på, med delte kontorborde og en intelligent kontorinfrastruktur, der giver dem mulighed for at omorganisere deres kontorlokaler på intelligent vis.

Disse nye rumfordelingsstrategier er datadrevne og specifikt designet til at håndtere hybride arbejdsplaner og aktivitetsbaseret arbejde. Tracking af kontorborde er kernen i disse nye systemer. Trackingdata kan bruges som en del af kontorbookingsystemet eller til at optimere pladsudnyttelsen ved at spore udnyttelsen af et kontormiljø.

 

Optimeret bordudnyttelse: Effektivitetsforbedrende data

Sporing af brugen af borde kan fortælle bygningsadministratorer, hvor meget bordkapacitet der kræves for at holde kontoret i gang – hvilket giver mulighed for at træffe gode beslutninger, når det drejer sig om at skære ned på størrelsen af kontoret. Det er også muligt at gøre hverdagen lettere for brugerne ved at vise tilgængeligheden af borde og give dem mulighed for at foretage bookinger og reservationer på bestemte tidspunkter og specifikke steder. Det kan også automatisk vise udeblivelsesbookinger for at frigøre ressourcer og vise, om borde er optaget eller ikke er blevet officielt booket.

Sporingen af et kontormiljø via bordet giver mange andre omkostningsbesparende og effektivitetsforbedrende muligheder i større målestok: Ud over at vise, om der er et optimalt forhold mellem pladsen og antallet af medarbejdere, kan sensorer også oprette et heatmap over kontoret for at angive, hvilke områder der anvendes mest – dette kan derefter bruges til at styre rumtemperaturen, optimere rengøringen og reducere energiforbruget.

 

En fremtidssikret løsning – tilgængelig allerede i dag

DESKLINE Desk Tracking System er en fremtidssikret løsning, der gør dit produkt relevant for IoT-baserede kontorer. Få integrerede tilslutningsmuligheder, når justerbare borde med LINAK-systemer integreres i et smart kontor med Wi-Fi-netværk og cloud-baseret tilslutning. Du skal blot integrere den i partnerens eller kundens eget smart-office management-system for at tracke tilstedeværelsen og andre relevante data fra borde via sensorer.

Diagram over partnerskabet med systemintegratorer, der anvender LINAK Desk Tracking Systemet.

 

Et komplet system, klar til integration

DESKLINE Desk Tracking System består af en WiFi2LIN boks til Wi-Fi-tilslutning, en Desk Sensor 2 (DS2) til registrering af tilstedeværelsesdata og et Application Programming Interface (API) til udlæsning af data. Konfigurationen af trackingsystemet forenkles ved hjælp af DESK Wi-Fi appen, som er en integreret del af løsningen.

  • Skjult under skrivebordet – Nem og diskret montering med to skruer og to kabler
  • Ingen batterier eller strømkabler – Sensoren og Wi-Fi-boksen strømforsynes via bordets kontrolboks
  • Eftermontering – kompatibel med eksisterende borde fra LINAK (CBD6S- og DL IC-systemer)
  • Omkostningseffektivt – både ved indkøb og på lang sigt
  • Nem opdatering – Software i Wi-Fi-boksen fjernopdateres efter behov
 

Kompatibelt med nye og eksisterende løsninger

Selve løsningen er nem at integrere i både nye og eksisterende bordsystemer. Der er monteret en Wi-Fi-boks med en sensor under bordet – klar til plug-and-play.

Wi-Fi-boksen er kompatibel med LINAK bordsystemer baseret på enten CBD6S-kontrolboksen eller DL IC-systemerne.

Det er også muligt at eftermontere løsningen på eksisterende bordsystemer fra LINAK. Og naturligvis fungerer det med både to- og tredelte elektriske løftesøjler.

Billede af højdejusterbart LINAK bordsystem med søjler med motorhus, CBD6S-kontrolboks, Wi-Fi-boks med sensor og DPG-betjening.

 

En naturlig udvikling for LINAK

For LINAK er Desk Tracking blot det næste skridt på vores rejse inden for systemudvikling, som vi påbegyndte i 1998, da vi lancerede det første komplette elektriske hæve-/sænkesystem til borde nogensinde . I dag, mere end 10 millioner elektriske bordsystemer senere, er vi stadig blandt de førende i branchen, og vi sætter hele tiden nye standarder for innovation, kvalitet og design.

Bjarke Thomsen, Head of Business Development, DESKLINE® hos LINAK A/S.

Vi har årtiers erfaring med at udvikle justeringssystemer til kontorborde. Som standard er vores systemer forberedt til digital integration.

Bjarke Thomsen, Head of Business Development, DESKLINE hos LINAK A/S
 

LINAK tilbyder allerede digitale interaktionsløsninger, der forbinder bruger og bord, samt Wi-Fi og stemmestyrede interfaces. Men med denne nye cloud-baserede løsning er vi klar til at hjælpe kunderne med at tackle udfordringerne ved en ny æra inden for IoT-opkobling på kontoret – og vores store markedsandel udgør en betydelig og attraktiv forretningsmulighed for vores integratorpartnere.

 

Data-parat er den nye standard – tag det næste skridt med en betroet partner

For at forblive relevant skal nutidens bordproducenter/OEM'er og systemintegratorer tilbyde data-parate produkter for at kunne leve op til udbud og give bygningsadministratorer mulighed for at tage kontrol over deres nye og uforudsigelige kontormiljøer.

Som bordproducent/OEM er det nemt at komme i gang på smart-office markedet. Med LINAK Desk Tracking System kan alle større systemintegratorer integrere LINAK hæve-/sænkesystemer i deres bookingløsninger. Vores hardware- og softwareløsninger løser opgaven til perfektion og er nemme at integrere både for dig og systemintegratoren.

 

Vi har din ryg

Uanset om du er producent af kontormøbler og ønsker at tilbyde kunderne en løsning, hvor bordene integreres i et bookingsystem eller en systemintegrator, der ønsker et trackingsystem til kontorbookingsystemet/-løsningen, så er LINAK klar til at hjælpe. Med LINAK som partner får du support i verdensklasse og branchens bedste kvalitet. Med 30 lokale salgskontorer har vi et indgående kendskab til markedet. Med vores ekspertise og globale erfaring kan vi hjælpe dig med at gøre din virksomhed konkurrencedygtig.

Kontakt os her.

Har du et spørgsmål?

- Vores medarbejdere er klar til at hjælpe dig med tekniske oplysninger, projektstart og meget mere.