Lineære aktuatorer

LA37

Ekstremt stærk lineær aktuator, der sikrer præcise bevægelser selv i meget barske miljøer. Fås med LINAKs integrerede styring (IC) og er ideel til krævende udendørsmiljøer.

LA37

Krævende opgaver kræver robuste aktuatorløsninger. Aktuatoren LA37 er udviklet specielt til tunge opgaver i krævende miljøer, hvor der er behov for en stor trykkraft og holdekraft.

LA37 er en aktuator i LINAKs velkendte kvalitet, der er din garanti for et vedligeholdelsesfrit produkt med en lang levetid.

  • Maks. kraft: 15.000 N
  • Maks. hastighed: 3,5 mm/s
  • Tilvalgsmulighed: Montering med vippebeslag

LA37 fås med alle disse IC-muligheder – IC Basic, IC Advanced, CAN Bus, LINbus, Modbus og Parallel. Få mere at vide om IC – Integreret styring.

LA37, LA36 og LA35 MODBUS - datablad

Læs databladet på nettet eller download det i PDF-format.

LA37 - datablad

Læs databladet på nettet eller download det i PDF-format.

Brugervejledning til LA37 aktuator

Brugervejledningen forklarer, hvordan du installerer, bruger og vedligeholder LINAK LA37 aktuatoren.

Brochurer

Fokus på byggeri

LINAK aktuatorerne er udviklet til at kunne modstå selv de mest krævende forhold, også ved brug på kraftige byggemaskiner.

Fokus på solfangeranlæg

Produktkatalog med oversigt over alle LINAK produkter til solfangeranlæg - designet til at imødekomme alle udfordringer

Move for the Future

Læs mere om fremtidens justeringsløsninger med IC-aktuatorer.

TECHLINE produktoversigt

Se det store sortiment af kraftige og robuste TECHLINE produkter. Bygget til at holde, til hårdt arbejde og til krævende omgivelser.

CAN bus - Sådan kan du se, hvilken CAN bus-version du bruger

LINAK® leverer i øjeblikket aktuatorer med to forskellige CAN bus-softwareversioner - v1.x eller v3.x.

Fastslå aktuatorversionen med LINAK BusLink-software
Tilslut aktuatoren til BusLink-softwaren for at bekræfte den korrekte softwareversion. Når aktuatoren er tilsluttet, kan du se fanen "Tilslutningsoplysninger". I eksemplet herunder har LA36 CAN bus-aktuatoren version 3.0.

Du kan læse mere i kapitlet BusLink serviceinterface i CAN bus-brugervejledningen.

BusLink version 3.0
 
 

Hvad er forskellen mellem version 1.x og version 3.x?
På CAN bus v3.0 har vi introduceret flere nye funktioner - f.eks. hardwareadresse, dynamisk hastighedsjustering, kommandoer til soft start/stop og større kompatibilitet (125 kbps, 250 kbps, 500 kbps og Autobaud).
Bemærk, at blød start/stop skal defineres i CAN bus-kommandoen (i version 3.x). Hvis den er sat til 0, foretages ingen øgning. Hvis den er sat til 251, bruger den aktuatorens fabriksindstillinger. Tal mellem 0 og 251 definerer øgningstiden.

Du kan læse mere i kapitlet Communication i CAN bus-brugervejledningen.

BusLink Quick Guide
Guiden til brug af BusLink programmet til din aktuator finder du under BusLink ikonet.
BusLink logo

IC parallel aktuatorsystem - Sådan tilføjer, fjerner og udskifter du en aktuator

Sådan tilføjer, fjerner og udskifter du en aktuator i et LINAK® IC™ parallel aktuatorsystem.

Sådan tilføjer og fjerner du en aktuator:

  1. Tilslut alle aktuatorer til BusLink for at konfigurere antal aktuatorer i dit parallelsystem
  2. Lad systemet initialisere selv, før du kører systemet

Sådan udskifter du en aktuator:

  1. Afbryd strømmen til systemet, og udskift aktuatoren
  2. Tilslut systemet til strøm igen, og den nye aktuator vil automatisk køre til samme position som de resterende aktuatorer

Du kan læse mere om initialisering af et parallelt IC system, under Sådan initialiserer du dit IC™ parallel aktuatorsystem.

IC parallel aktuatorsystem - Sådan initialiserer du systemet

Sådan initialiserer du et IC™ parallel aktuatorsystem.

Systemet kan initialiseres på to måder:

  1. Systemet kan initialisere selv via Recovery mode, hvor aktuatorerne automatisk kører i trin på 2.000 ms med start/stop i den fulde slaglængde
  2. Systemet kan initialiseres manuelt ved hjælp af BusLink softwaren. Det er kun, når aktuatoren er i tilstanden "position lost", den skal initialiseres ved at køre aktuatoren til det mekaniske endestop i den ene retning

Du kan læse mere om fejlfinding på et parallelt IC system under Sådan foretager du fejlfinding på et IC™ parallel aktuatorsystem.

IC parallel aktuatorsystem - Sådan foretager du fejlfinding på systemet

Sådan foretager du fejlfinding på et IC™ parallel aktuatorsystem.

Hvis en aktuator har mistet sin position, går parallelsystemet til Recovery mode og initialiserer selv. Hvis systemet ikke kan køre i Recovery mode, skal du fortsætte fejlfindingsprocessen:

  1. Kontroller kabler, strømtilslutning og kommunikationssignaler mellem aktuatorer
  2. Tilslut hver enkelt aktuator til BusLink softwaren, og gennemse fejlkoderne for at finde frem til den aktuator, der har afbrudt systemet

Hvis fejlkoden angiver overstrøm, genstartes systemet ved at køre det i modsat retning.

Hvis følgende fejlkoder vises, er det nødvendigt at udskifte aktuatoren: Fejl på H-bridge, fejl på Switch Mode Power Supply eller fejl på hall sensor.

Fortsætter fejlen? Kontakt din lokale LINAK® leverandør.

Du kan læse mere om, hvordan du initialiserer dit parallelle IC system, under Sådan initialiserer du et IC™ parallel aktuatorsystem.

 

Har du spørgsmål om elektrisk aktuatorteknologi?

- Vores medarbejdere er klar til at hjælpe dig med tekniske oplysninger, projektstart og meget mere.